21.12.08

Hoxe é a festividade de Yule (é o solsticio de inverno)


O solsticio de inverno é o día máis curto do ano, debido a que a Terra está máis inclinada con respecto ó Sol e recibe menos luz. A partir deste día as horas de luz (de Sol) comezan a aumentar. As culturas antiguas, como a celta, celebraban este día e a festividade denominábase Yule. Durante a mesma era tradicional queimar o tronco de Yule, un tronco que ía ardendo lentamente durante toda a temporada de celebracións, en honor do nacemento do novo Sol ( apartir desta data os días facíanse máis longos). Desa tradición proceden os pasteis en forma de tronco (troncos de chocolate) que se comen polo Nadal. As festas navideñas empezáronse a celebrar a partir da Idade Media. Os papas daquela época fixaron a data do 25 de decembro, precisamente para que os fieis prestasen menos atención ás festas paganas do solsticio de inverno e máis ás celebracións relixiosas. Incluso a típica árbore de nadal ten unha orixe celta ( para eles as árbores eran sagradas).

4 comentarios:

Lauriita** dijo...

Secuencias de números consecutivos

1, 12, 123, 1234… Esta secuencia tan simple es el primer ejemplo de las Secuencias de números consecutivos, una de las tal vez poco conocidas pero fascinantes entradas de MathWorld, la enciclopedia de las matemáticas.

Vista así, esa secuencia de números enteros encadenados no dice demasiado, pero tiene ciertas propiedades y al expresar gráficamente la relación entre los números de la serie y la cantidad de dígitos que tienen aparecen curiosos patrones. Variando el tipo de números y reglas con las que crear las secuencias aparecen cosas todavía más extrañas.

Entre las diversas variaciones de las que se hablan están las secuencias de números impares (1, 13, 135, 1357, 13579…) la compuesta por números primos (2, 23, 235, 2357, 235711…) y otras.

Desde esa entrada hay lógicamente varias referencias a la conocida Enciclopedia Online de Secuencias de enteros donde tecleas los primeros términos de una serie cualquiera y te dice cómo se llama si es que existe. Ej: 1, 2, 4, 8, 16 (potencias de 2); 1,1,2,3,5,8 (Fibonnacci). Es tan completa, tan completa que hasta tiene 4, 8, 15, 16, 23, 42 como los números de Perdidos.

Lauriita** dijo...

LeeLo y contesta a los comntariiOs!

Lauriita** dijo...

Por cierto si tienes un rato mira ver si puedes sacar esta sucesion 4,8,15,16,23,32.
La encontré en un enlace por el que anduve y la titulaban como Los numeros perdidos si quieres te paso el link está geniaL!

Lauriita** dijo...

http://www.microsiervos.com/archivo/peliculas-tv/los-numeros-de-perdidos.html